torsdag 6 april 2023

 Äntligen har vi lite sol i Skåne. Det har varit oerhört regnigt och grått. Och kallt!

Det som ligger i röret just nu är lite planering inför påskfirandet och veckan därefter planering med att få ner vagnen till stranden. I påsk ska vi först och främst få hit Charlie och sen på påskafton ska vi alla till Åbarp. Jag ser framemot att vi träffas alla tillsammans igen. Det blir inte lika mycket samvaro nu mot förr, då var det nästa lite för mycket. I varje fall ekonomiskt förr mig och mannen. 

Annars då? Jo tack, det knallar!

Jag har något som heter trokanterit vilket är en senfästesskada eller slemsäcksinflammation och som enligt fysioterapeuten kan tränas bort. Så jag tränar och tränar och.... Det har blivit bättre men inte hundra. Ska jag gå en längre promenad måste jag ta en värktablett i förebyggande syfte. Men ett par km fixar jag galant. Hoppas och tror att det till slut blir helt bra. Mina skönaste stunder är ju mina promenader med Bosse. 

Här ligger han och solar på däcket. Tycker nog att "sitt inte där och fika, släng bollen istället". Som man ser på bilden har han inte slutat ligga som en valp. 
Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rundad hörna!

 Så har jag gått och blivit 70 år gammal. Tänk att jag faktiskt blivit det med tanke på allt skit jag drabbats av. Det är ju dock en ansenli...