tisdag 26 maj 2026

Rundad hörna!

 Så har jag gått och blivit 70 år gammal. Tänk att jag faktiskt blivit det med tanke på allt skit jag drabbats av. Det är ju dock en ansenligt hör ålder, det får man nog säga. Tänker på när jag var ung då var ju alla 70-åringar i princip halvdöda :)

I övrigt i livet handlar det mycket om valet. Vi skriver artiklar, pratar med folk och har oss. Eller mer riktigt, andra pratar med folk, jag gömmer mig lite ifrån det. Mest för att det fortsatt finns en trötthet i mig, fatigue som det heter. Kanske blir jag aldrig av med den. Fast här kan man tala om vad som kom först, hönan eller ägget, jag är ju dessutom äldre och kan vara trött just därför.

Här sitter mannen och jag på min 70-årsdag nere i Burg på Fehman. Det var där vi firade själva dagen men sen blev det ännu mer firande med familjen helgen efter. Men nu kommer vi ta det lite lugnt ett tag. 
Ska ner till vagnen och sätta upp förtältet för att få campen helt iordning. Ser framemot sommaren där nere eftersom jag går betydligt bättre nu. 


måndag 11 maj 2026

Besked

Idag kom beskedet jag väntat på. Har varit på mammografi och det visade sig vara helt ok. 
Efter två omgångar bröstcancer är jag rädd att det ska bli en tredje gång. Men så blev det inte nu i alla fall. 


Vi har kört ner vagnen till Löderup och på bilden ser man vår "balkong" där vi sitter och tittar på havet, dricker något gott och bara myser. Fast nu på våren inte bara myser vi, vi fryser också.

 

Rundad hörna!

 Så har jag gått och blivit 70 år gammal. Tänk att jag faktiskt blivit det med tanke på allt skit jag drabbats av. Det är ju dock en ansenli...