fredag 21 februari 2025

Lättad

 Idag åkte jag ner till Malmö för ett läkarbesök. Mitt bröst har börjat ömma och klia vilket naturligtvis gjort mig orolig. 

Kontaktade onkologen och fick en tid samma vecka. och hur nervös var jag inte innan besöket? Något så in i bomben.

Fick träffa en trevlig läkare, Obama, som verkligen lugnade ner mig. Det är ärren i bröstet som spökar samt biverkningar från strålningen. Så lättad!

Ordinationen blev en starkare typ av Ipren som ska lugna ner infektionen och en salva som ska smörjas in två gånger om dagen. Blir det värre kommer som sätta in penicillin för då har jag en inflammation.  

Nu längtar jag till att min mun kan fungera så jag kan gå på krogen med min man! Det ska vara klart om ca fem veckor. Tandprotesen jag har sprack men tror den går att laga...men vi får se om jag vill laga den. Finns ju munskydd : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rundad hörna!

 Så har jag gått och blivit 70 år gammal. Tänk att jag faktiskt blivit det med tanke på allt skit jag drabbats av. Det är ju dock en ansenli...