onsdag 22 mars 2023

Idag är jag rädd!

Ska till mammografin i Malmö idag. Senaste gången hittade de kalk i bröstet och de tog biopsi på det. Enligt min onkolog Cecilia var det enbart kalk och inte cellförändringar.

Lättad men nyfiken gick jag in på Google och kollade. 

Det ska man inte göra!

Tydligen kan det utvecklas till cancer trots att jag tagit mina piller som en duktig flicka. Så idag får jag veta om det har skett en utveckling eller inte. Nog kan man tycka att det räcker med en gång, att det räcker med att gå igenom detta en gång i sitt liv. 

Min kompis Anna som jag träffade under cancerperioden fick ju tillbaka sitt. Och tapper som få har hon just blivit klar med sin behandling. Hoppas vid gud att jag är lika tapper. 

FUCK CANCER!


EDIT: Jag klarade mig!!!!!!!!!!!!!! Tjoohoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rundad hörna!

 Så har jag gått och blivit 70 år gammal. Tänk att jag faktiskt blivit det med tanke på allt skit jag drabbats av. Det är ju dock en ansenli...