söndag 5 april 2020

Ovisshet kontra okunskap?

Vår skola är stängd. Det hade den inte behövt vara men så är det.
Alla gymnasier är stängda men gymnasiesärskolan är för det mesta igång, men inte vår då.
I Hässleholm finns två andra gymnasier, förutom vår alltså.
De som arbetar på de andra gymnasierna, Jacobsskolan och HTS, kan alla arbeta hemifrån.
Det kan inte vi.

Mycket märkligt det hela.

Så nu står jag i valet och kvalet. Hur gör jag?
Jag tillhör två riskgrupper och tangerar nästan en tredje.
Har haft och medicinerar mot cancer, högt blodtryck och är gravt medelålders.

Skulle alltså inte jobba på plats utan vara kvar hemma i självvald isolering.
Men får inte!

Tvärs emot vad stadsepedemiologen och regeringen säger så hävdar min chef att vi ska finnas på plats. Mycket märkligt. Rent av supermärkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rundad hörna!

 Så har jag gått och blivit 70 år gammal. Tänk att jag faktiskt blivit det med tanke på allt skit jag drabbats av. Det är ju dock en ansenli...